Warsztaty
Warsztaty
Tematyka warsztatów:
- Prawo autorskie w bibliotece szkoły wyższej – prof. Rafał Sikorski (Wydział Prawa i Administracji UAM)
- Finanse zewnętrzne dla bibliotek naukowych – Sandra Szczepanowska (Biblioteka Uniwersytecka w Poznaniu)
- Jak sprawić, aby o nas mówili – promocja w bibliotece – Beata Gamrowska (Biblioteka Uniwersytetu Łódzkiego)
- Bibliometria – dr Jakub Krzeski (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu)
- Szybki wstęp do Porozumienia bez Przemocy – Klaudia Łęcka, Joanna Dembińska (Sekcja Rekrutacji oraz Rozwoju Zawodowego Pracowników UAM)
- Personal branding – Michał Pajdak, Uniwersytet WSB Merito
- Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ w ekosystemie uczelni – perspektywa i wyzwania – Bartłomiej Więckowski, Paulina Milewska (Elsevier
Beata Gamrowska specjalista do spraw komunikacji i social media, grafik, copywriter i ilustrator – twórca historyjek o kawie i Pączusiu. Z promocją Biblioteki Uniwersytetu Łódzkiego związana od 10 lat, obecnie koordynuje prace zespołu promocji. Od 2019 roku trener w Stowarzyszeniu Bibliotekarzy Polskich. Prowadzi szkolenia z zakresu promocji, brandingu, zarządzania zespołem oraz Design Thinking. Jako ilustrator i copywriter szkoli z twórczego rozwiązywania problemów i myślenia wizualnego. Obecnie zgłębia temat storytellingu. Prywatnie: miłośniczka stylu vintage, kawy, pączków i podróży.
Michał Pajdak
Absolwent Uniwersytetu Kalifornijskiego w Berkeley i Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, certyfikowany trener (certyfikat House of Skills) i coach biznesowy, mentor. Jest laureatem rządowego programu – TOP 500 Innovators. Od 13 lat zajmuje się komunikacją z klientem, sprzedażą i komercjalizacją innowacyjnych technologii IT. Przedsiębiorca i zarządzający w licznych przedsiębiorstwach w Polsce i za granicą. Jest wykładowcą na Uniwersytecie Adam Mickiewicza, na Politechnice Poznańskiej, na Uniwersytecie WSB Merito i w Wyższej Szkole Oficerskiej Wojsk Lądowych. Jest członkiem stowarzyszenia Top 500 Innovators, Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu.
Klaudia Łęcka
Psycholog, Doradca, Konsultant, Rekruter, Mediator Z wykształcenia jestem psychologiem, całe życie zawodowe jestem związana z tzw. HRem. Większość mojej kariery zawodowej pracowałam w biznesie, a od blisko 4 lat poznaję UAM i ludzi tu pracujących – i muszę powiedzieć, że jest to bardzo ciekawa przygoda! Jestem FRISowym Partnerem skutecznie i z sercem realizującym wyznaczone cele. Lubię poszerzać perspektywę, budować świadomość, wspierać, pokazywać różne możliwości i rozwiązania. Obserwacja jak postępuje zmiana jest najlepszą nagrodą! W centrum mojego zainteresowania jest komunikacja, w tym komunikacja w organizacji. Jestem entuzjastką komunikacji NVC. „Każdy ma coś, co może dać innym” (Barbara Bush)
Joanna Dembińska
Politolożką jest z wykształcenia i poczucia obowiązku. Z pasji rekruterka i poszukiwaczka ludzkich talentów, patrząca na ludzi przez pryzmat psychologii pozytywnej i porozumienia bez przemocy. Ludzie i ich relacje to materia, która fascynuje ją najbardziej. Uwielbia zadawać pytanie: „chcesz mieć rację, czy relację?”. Dzięki mediacjom pracowniczym, prowadzonym w duchu NVC, stara się wypracować zasady dalszej, dobrej współpracy, nie zapominając o potrzebach, obu stron. Ludziolub i Humanistka w jednym. Jej mottem jest cytat Marshalla B. Rosenberga „Ludzie chętniej przyczyniają się do dobra innych, o ile mają wybór”.
Paulina Milewska
Customer Success Manager, Northern-Eastern Europe, Elsevier Paulina posiada ponad 16-letnie doświadczenie w pracy w i z bibliotekami akademickimi, instytucjami naukowymi w Polsce oraz w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Z wykształcenia bibliotekoznawczyni, pracowała na Uniwersytecie Łódzkim, Uniwersytecie Humanistyczno-Ekonomicznym w Łodzi oraz Uniwersytecie Medycznym w Łodzi, a także pełniła funkcję członkini zarządu i kierowniczki projektu w Fundacji Fenomen. Specjalizuje się w szkoleniach – skupiając się na tym, jak najlepiej przedstawić informacje, aby były one istotne, praktyczne i przydatne. Uzyskała tytuł magistra bibliotekoznawstwa i informacji naukowej na Uniwersytecie Łódzkim oraz ukończyła elitarny program kształcenia w Szkole Liderów Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności. Z Elsevier jest związana od 2019 roku, najpierw pracowała jako trenerka, a następnie w 2021 r. objęła rolę Customer Consultant, w obu przypadkach wspierając instytucje naukowe w różnych krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Obecnie pracuje jako Customer Success Manager.
Bartłomiej Więckowski
Country Director for Research Segment, Central-Eastern Europe, ElsevierOd przeszło dekady związany z rynkiem edukacyjnym. Specjalista z doświadczeniem w tworzeniu rankingów uczelni i analiz rynku edukacyjnego w Polsce i regionie. Swoje doświadczenie zdobywał w Fundacji Edukacyjnej Perspektywy, tworząc rozpoznawalny i ceniony w Polsce Ranking Szkół Wyższych. Bartek był również zaangażowany w liczne projekty związane z segmentem szkolnictwa wyższego i nauki, chociażby te promujące polskie szkolnictwo w kraju i za granicą. Konsultant w zakresie wykorzystania danych w procesach podejmowania decyzji przez zarządzających szkołami wyższymi. Posiada otwarty umysł, ciągle poszukuje nowych rozwiązań dla istniejących wyzwań czy trudności. Lubi, kiedy jego zaangażowanie w realizowane przedsięwzięcia przekłada się na konkretne wyniki i wsparcie innych. Prywatnie geek komputerowy i pasjonat wykorzystywanie nowych technologii w informacji.
Sandra Szczepanowska
Specjalistka ds. pozyskiwania funduszy zewnętrznych zatrudniona w Oddziale Informacji i Transferu Wiedzy Biblioteki Uniwersyteckiej w Poznaniu. Bibliotekoznawczyni i ekonomistka, która od 2012 r. ubiega się (z sukcesami) o sponsoring, dotacje krajowe i zagraniczne dla swojej instytucji. Uczestniczka projektu Analizy Funkcjonowania Bibliotek Naukowych, wykorzystująca dane w przygotowywanych wnioskach o dofinansowanie. Członkini Zespołu ds. Zarządzania Bazą Wiedzy UAM, gdzie m.in. rozwija moduł projektów.